Text Box: Uputstvo za korišćenje
Kompanija EASY SOFT
http://easysoft.rs

Verzija aplikacije: 1.8
POSEIDON

SADRŽAJ
1) POČETAK RADA POS OPERATERA
2) OTVARANJE I ZATVARANJE RADNOG DANA
3) PORUDŽBINE I PRODAJA ARTIKALA
4) PREGLED PROMETA PO RAČUNIMA
5) DPU LISTE
6) MAGACIN I ULAZ ROBE
7) BRZI PREGLED IZDATIH RAČUNA
8) PREGLED POTROŠNJE MATERIJALA
9) ADMINISTRACIJA FISKALNE KASE
10) OPŠTA PODEŠAVANJA PROGRAMA
11) DODAVANJE I IZMENA SASTOJAKA
12) DODAVANJE I IZMENA ARTIKALA
13) IZMENA PODATAKA O KOMPANIJI
14) DODAVANJE LISTE KLIJENATA
15) UREDJIVANJE KORISNIČKIH NALOGA

Text Box: Uputstvo za korišćenje
Kompanija EASY SOFT
http://easysoft.rs

Verzija aplikacije: 1.8
POSEIDON

POČETAK RADA POS OPERATERA

Da biste počeli sa radom neophodno je da na sledećem ekranu unesete vašu lozinku. Svaki korisnik ima jedinstveno korisničko ime i lozinku, koju unosite na tastaturi, odmah po prikazivanju ovog ekrana, ili ručnim unošenjem putem numeričkih komandi na ekranu. U polje za unos podataka, upisujete samo vašu lozinku.

OTVARANJE I ZATVARANJE RADNOG DANA

Na ovom panelu možete otvoriti i zatvoriti radni dan, štampati izveštaje ili pogledati ostvareni promet u toku smene. Pored pregleda ukupnog prometa, moguć je i pregled prometa za svaku pojedinačnu kasu. Važno je napomenuti da na kraju svake smene morate ručno zatvoriti radni dan, odmah nakon štampe fiskalnog dnevnog izveštaja. U suprotnom će program nastaviti radni dan sve dok ne ne pritisnete dugme ZATVORI RADNI DAN. Ako želite da izračunate zbirni promet svih korisnika tokom celog dana , štiklirajte opciju „prikaži promet svih korisnika“. Da zatvorite i otvorite radni dan, izaberite željenu komandu u jezičku RADNI DAN.

NAPOMENA: Važno je da uradite i dnevni fiskalni izveštaj pre zatvaranja radnog dana. Zatvaranjem radnog dana biće generisano nekoliko izveštaja – Dnevni Promet, DPU, Potrošnja materijala koje možete pogledati.

Ukoliko želite da uradite presek stanja, izaberite jezičak FISKALNA KASA i izaberite željenu komandu. Izvršavanje komande PRESEK STANJA ne zatvara radni dan u kasi i moguće je nastaviti prodaju. Komanda DNEVNI IZVEŠTAJ štampa dnevni fiskalni izveštaj i nulira sve dosadašnje prodaje u fiskalnoj kasi.

PORUDŽBINE I PRODAJA ARTIKALA

Klikom na željeni sto ili dugme DIREKTNA PRODAJA, možete otvoriti panel za porudžbine i prodaju. U levom delu ekrana se nalaze informacije o trenutno otvorenom računu, a sa desne strane se grupe artikala koje možete dodati. Ukoliko račun nije otvoren, neophodno je dodati artikle na listu i evidentirati porudžbinu klikom miša na dugme PORUČI. Artikle koje ste dodali na listu možete da stornirate sve dok je račun otvoren, tj dok ne pritisnete dugme NAPLATI. Ukoliko želite da stornirate artikal sa liste, to možete uraditi tako što ćete označiti artikle koje želite da stornirate i pritisnuti dugme STORNO.

Možete označiti više artikala ukoliko držite CTRL na tastaturi. Otkazivanje (storniranje) otvorenog računa se vrši komandom OTKAŽI RAČUN. Razdvajanje porudžbina se može izvršiti pritiskom na komandu RAZDVOJ, gde birate da li želite da se artikal prebaci na novi ili postojeći račun na nekom od stolova. Otvaranje novog računa na stolu je moguće čak i ako ste prethodno već otvorili drugi račun. Klikom na kristić u desnom delu panela sa slike ispod.

Ako želite da zatvorite račun i odštampate fiskalni račun, pritisnite dugme NAPLATI, gde možete izabrati željeni način plaćanja (KARTICA, KEŠ, RAČUN), a zatim i odštampati fiskalni isečak. Nakon štampanja fiskalnog isečka, račun će automatski biti zatvoren. Ukoliko želite da račun evidentirate u nekoj od drugih aktivnih kasa, po otvaranju prozora za naplatu, izaberite željenu kasu i pritisnite dugme KEŠ, KARTICA ili RAČUN, koji će biti aktivni u zavisnosti od vaših podešavanja.

Da biste pristupili panelu za pregled izveštaja i podešavanje vaše POS aplikacije, potrebno je da aktivirate MENADŽMENT PANEL. Ovaj panel je dostupan svim korisnicima.

NAPOMENA: Pristup ovom panelu ili pojedinim opcijama može biti ograničen za određene korisničke naloge na vašem POS terminalu.

PREGLED PROMETA PO RAČUNIMA

Na ovom panelu možete izvršiti pregled svih otvorenih, zatvorenih i storniranih računa koji su izdati u određenom vremenskom periodu. Prilikom otvaranja panela prikazuje se promet tokom trenutnog ili poslednjeg radnog dana. Ukoliko želite da pregledate promet u određenom periodu, možete izabrati datum i vreme u na levoj strani panela. Rezultate možete filtrirati i prema korisniku, klijentu i kasi. Račune možete izmeniti (ukoliko ste administrator), putem komande IZMENI RAČUN. Ukoliko želite da stornirate odabrani račun, na raspolaganju vam je komanda STORNIRAJ RAČUN. Ukoliko vam je potreban gotovinski račun, štampu možete izvršiti komandom ŠTAMPAJ GOTOVINSKI RAČUN, gde možete odabrati sva dodatna podešavanja (štampač, ime i adresa klijenta itd).

Gotovinske račune možete štampati u bilo kom momentu, čak i nakon zatvaranja računa. Podržani su svi štampači koji su instalirani na vašem računaru. Prepoeučuje se štampa na papiru standardnog A4 formata. Trenutni pregled prometa možete snimiti u PDF format, radi dalje štampe ili slanja knjigovodstvenoj agenciji. Da biste prikazali PDF neophodan vam je program za pregled ovog formata (Adobe Reader, Firefox, Chrome itd).

NAPOMENA: Neke funkcije u ovom prozoru mogu biti deaktivirane za pojedine korisnike u zavisnosti od vaših podešavanja. Na primer, konobar može da pregleda promet, ali ne i da menja račune, dok vi kao administrator/menadžer imate tu mogućnost.

DPU LISTE

Na kraju svakog radnog dana za svaku kasu/blagajnu se automatski izrađuje DPU lista sa pregledom prometa po artiklima. Prilikom otvaranja ovog panela, automatski se prikazuje poslednja generisana DPU lista, sa svim artiklima iz baze podataka, bez obzira na broj prodaja. Ukoliko želite da prikažete samo prodate artikle, štiklirajte opciju JEDNOSTAVAN PRIKAZ i pritisnite dugme OSVEŽI.

Ukoliko želite da pregledate neku od ranije snimljenih DPU listi, izaberite željeni datum i pritisnite dugme OSVEŽI. Liste možete snimiti u PDF format radi štampanja i slanja e-mailom.

MAGACIN I ULAZ ROBE

U ovom prozoru u bilo koje vreme u toku radnog dana možete videti stanje u vašem magacinu. Ukoliko već niste uneli sastojke u magacin, klikom na NOVI ULAZ ROBE napravićete novu stavku na listi, a nakon što popunite kolone sa nazivom i količinom (opciono: cena), kliknite na dugme SNIMI STANJE. Ukoliko sastojak već postoji na listi, odaberite jedan ili više sastojaka (kombinacija CTRL + klik mišem, ili SHIFT + klik mišem) i pritisnite dugme NOVI ULAZ ROBE. Na taj način možete napraviti ulaz robe za više sastojaka odjednom. Ista procedura je sa otpisom robe, gde klikom na NOVI OTPIS ROBE dodajete na listu sastojke koje želite da umanjite za određeni iznos. Nakon izmene sadržaja u kolonama, klikom na snimi otpis robe će biti evidentiran. Sve izmene u magacinu se beleže u posebnoj tabeli pod nazivom ULAZ ROBE, koju možete pogledati u vašem Panelu za menadžment.

Proizvodnja

Ako želite da evidentirate proizvodnju hrane, na primer testa za picu ili smese za palačinke, neophodno je da otvorite MENADŽMENT PANEL, a zatim pritisnete dugme PROIZVODNJA. Da biste realizovali proizvodnju, neophodno je da izaberete željeni artikal u gornjem padajućem meniju, da unesete količinu kao i naziv i jedinicu mere SASTOJKA pod čijim imenom će se proizvedeno testo evidentirati u magacinu. Ovako napravljen SASTOJAK se zatim može koristiti kao NORMATIV u bilo kom artiklu. Na ovaj način će iz magacina biti umanjeni sastojci prema normativu SIROVOG PROIZVODA (primer brašno, jaja, voda), ali će u isto vreme biti dodata količina sastojka koji proizvodite. Na primer, proizvodite sastojak Gotovo testo od artikla Testo za picu, pa će tako iz prilikom proizvodnje iz magacina biti umanjeno brašno, voda, kvasac, dok će u magacin biti dodata proizvedena količina (npr 9.5kg Gotovog testa). U tom slučaju će se prilikom prodaje (npr pizza, palačinke) krajnjem kupcu, iz magacina oduzeti GOTOVO TESTO prema normativu (npr 240g gotovog testa).

BRZI PREGLED IZDATIH RAČUNA

Sadržaji računa koji su otvoreni u toku dana, mogu se pregledati u bilo kom momentu, klikom na ikonicu € u donjem delu POS ekrana. Nakon otvaranja prozora, u levom delu prozora možete izabrati račune, dok će izdati/stornirani artikli biti prikazani u desnoj tabeli. Ukoliko želite da pogledate spisak svih izdatih artikala od strane trenutnog korisnika, kliknite na dugme PRESEK. Ukoliko želite da pogledate račune svih korisnika, opcija PRIKAŽI SAMO MOJE RAČUNE koja se nalazi u levom donjem delu ovog prozora, mora biti deaktivirana

PREGLED POTROŠNJE MATERIJALA

Na kraju svakog radnog dana, generiše se tabela u kojoj je prikazana detaljna potrošnja materijala, u kojoj je prikazana razlika između stanja u magacinu na početku I kraju radnog dana. Da biste prikazali potrošnju u željenom magacinu, odaberite naziv magacina u donjem levom delu ekrana I pritisnite dugme OSVEŽI. Da biste na listi videli samo određene sastojke, izmenite opcije u padajućem meniju za GRUPE, TIP I SASTOJAK. Ukoliko želite detaljan prikaz tabele sa svim kolonama, opcija JEDNOSTAVAN PRIKAZ mora biti deaktivirana. Da biste izveštaj snimili u PDF format, kliknite na dugme SNIMI U PDF, koje se nalazi u gornjem delu prozora.

ADMINISTRACIJA FISKALNE KASE

Status vašeg fiskalnog uređaja možete videti u panel KASA, koji aktivirate komandom F3 ili izborom opcije MENADŽMENT > KASA. Na ovom ekranu možete videti koliko novca je evidentirano kroz fiskalnu kasu I na koji način je izvršeno plaćanje. U slučaju da imate više kasa/blagajni preko kojih evidentirate promet, izborom rednog broja kase u gornjem delu prozora, prikazuje se stanje samo odabrane kase. Ukoliko je povezan fiskalni uređaj, po otvaranju prozora indikator STATUS KASE biće zelene boje. Ukoliko ima problema sa kasom, status će pokazivati belu, narandžastu ili crvenu boju. Ukoliko želite da odštampate DNEVNI IZVEŠTAJ SA NULIRANJEM, PRESEK STANJA, IZVEŠTAJ PO ARKTIKLIMA I druge izveštaje, kliknite na neku od ponuđenih komandi u desnom delu prozora.

OPŠTA PODEŠAVANJA PROGRAMA

U prozoru PODEŠAVANJA možete zameniti parametre koji utiču na grafički prikaz vaše POS aplikacije. Ovde možete izabrati pozadinu vaše radne površine, boje prozora, teksta i kontrola. Takođe možete podesiti i testirati vaš BIXOLON / EPSON termani štampač. Opšta podešavanja se aktiviraju komandom 0 (nula) na vašoj tastaturi. Sve izmene morate evidentirati pritiskom na dugme SNIMI. Važno je reći da ovaj panel nije dostupan svim korisnicima, već isključivo korisniku sa pravima ADMINISTRATOR.

DODAVANJE I IZMENA SASTOJAKA

Da biste izmenili ili dodali nove sastojke, potrebno je aktivirati panel UREDNIK SASTOJAKA iz vašeg MENADŽMENT panela. Svaki sastojak definisan je prema nazivu, grupi, tipu, jedinici mere i drugim parametrima. Da biste izmenili odabrani sastojak, unesite izmene u tabelu i pritisnite dugme SNIMI.

Da biste dodali novi sastojak, idite na dno tabele i dodajte novi red pritiskom dugmeta ENTER na vašoj tastaturi, ili klikom na prvo prazno polje na dnu tabele. Nakon unošenja podataka, pritisnite dugme snimi.

U desnom gornjem delu ekrana prikazani su artikli koji koriste odabrani sastojak kao normativ, a u desnom donjem delu ekrana stanje tog sastojka u magacinu.

NAPOMENA:

Jedinice mere moraju biti podešene na vrednosti koje su u skladu sa jedinicama mere vaših normativa. Na primer, ukoliko robu u magacin unosite u kilogramima, onda će i vaši normativi prikazivati vrednosti u kilogramima ili gramima.

DODAVANJE I IZMENA ARTIKALA

Urednik artikala omogućava da dodate nove artikle ili izmenite postojeće. Klikom na željeni artikal u desnom delu prozora prikazaće se detalji, kao što su naziv artikla, cena, poreska grupa, tip i drugi opcije. Sve izmene koje izvršite morate potvrditi klikom na komandu SNIMI. Ukoliko želite da uredite normative za željeni artikal, klikom na jezičak NORMATIVI, otvoriće vam se tabela sa listom sastojaka. Jedinice mere u normativima moraju da budu iste kao one u definiciji sastojka, ili izvedene iz osnovnih jedinica mere. Na primer sastojak moze biti definisan u KILOGRAMIMA, a normativ u GRAMIMA ili drugoj izvedenoj jedinici mere. Ukoliko zelimo da normativ oduzme ½ komadnog proizvoda, upisujemo 0.5 kom. Ako pisemo u gramima, unosimo 5 g. Nakon što smo izmenili normative, klikom na dugme SNIMI, stanje će biti sačuvano u programu.

NAPOMENA: Ukoliko ste promenili cene u POS aplikaciji, neophodno je ažurirati cene u fiskalnoj kasi u kojoj je taj artikal definisan.

IZMENA PODATAKA O KOMPANIJI

U panelu UREDNIK KOMPANIJE možete zamenili podatke o vašoj kompaniji, kao što su naziv, PIB, adresa, broj telefona i logo. Ovi podaci se automatski dodaju na sve vaše štampane materijale, kao što su nefiskalni isečci, izveštaji i drugo. Da biste evidentirali izmene neophodno je da pritisnete dugme SNIMI.

DODAVANJE LISTE KLIJENATA

Listu vaših klijenata možete izmeniti aktiviranjem panela UREDNIK KLIJENATA. U koloni u desnom delu ekrana, nalazi se spisak trenutno unetih naloga klijenata. Klikom na željenog klijenta, u levom delu ekrana će biti prikazani svi podaci koje ste prethodno uneli o klijentu. Da biste evidentirali izmene koje ste uneli, pritisnite dugme SNIMI. Ukoliko želite da dodate novog klijenta, kliknite na dugme NOVI KLIJENT. Nakon što završite unos podataka, kliknite na dugme SNIMI. Sada sve vaše račune i ulaze robe možete vezati za klijente sa ove liste.

IZMENA KORISNIČKIH NALOGA

Da biste omogućili ili onemogućili pristup POS terminalu od strane vaših zaposlenih, potrebno je aktivirati panel UREDNIK KORISNIČKIH NALOGA. U koloni u desnom delu ekrana, nalazi se spisak trenutno unetih naloga korisnika. Klikom na željeno korisničko ime, u levom delu ekrana će biti prikazani svi podaci koje ste prethodno uneli o korisniku. Ukoliko želite da deaktivirate nalog i onemogućite korisniku da se uloguje na sistem, označite opciju ONEMOGUĆI NALOG u gornjem delu panela. Da biste evidentirali izmene koje ste uneli, pritisnite dugme SNIMI. Ukoliko želite da dodate novog korisnika, kliknite na dugme NOVI KORISNIK. Nakon što završite unos podataka, kliknite na dugme SNIMI. Ukoliko ste izmenili šifru i korisničko ime za pristup fiskalnoj kasi, potrebno je da pritisnete da dugme pošalji u fiskalnu kasu.

NAPOMENA: Šifra operatera za pristup POS aplikaciji može sadržati slova i brojeve. Šifra za kasu mora sadržati samo brojeve. Nemojte menjati šifru za pristup fiskalnoj kasi ukoliko to nije odobreno od strane ADMINISTRATORA sistema i vašeg servisera za fiskalne kase.

Hvala što koristite naše usluge
Kontakt: office@easysoft.rs