SADRŽAJ
1) POČETAK RADA POS OPERATERA
2) OTVARANJE I ZATVARANJE RADNOG DANA
3) PORUDŽBINE I PRODAJA ARTIKALA
4) PREGLED PROMETA PO RAČUNIMA
5) DPU LISTE
6) MAGACIN I ULAZ ROBE
7) BRZI PREGLED IZDATIH RAČUNA
8) PREGLED POTROŠNJE MATERIJALA
9) ADMINISTRACIJA FISKALNE KASE
10) OPŠTA PODEŠAVANJA PROGRAMA
11) DODAVANJE I IZMENA SASTOJAKA
12) DODAVANJE I IZMENA ARTIKALA
13) IZMENA PODATAKA O KOMPANIJI
14) DODAVANJE LISTE KLIJENATA
15) UREDJIVANJE KORISNIČKIH NALOGA
POSEIDON
POČETAK RADA POS OPERATERA
Da biste počeli sa radom neophodno je da na sledećem ekranu unesete vašu
lozinku. Svaki korisnik ima jedinstveno korisničko ime i lozinku, koju
unosite na tastaturi, odmah po prikazivanju ovog ekrana, ili ručnim
unošenjem putem numeričkih komandi na ekranu. U polje za unos podataka,
upisujete samo vašu lozinku.
OTVARANJE I ZATVARANJE RADNOG DANA
Na ovom panelu možete otvoriti i zatvoriti radni dan, štampati izveštaje
ili pogledati ostvareni promet u toku smene. Pored pregleda ukupnog
prometa, moguć je i pregled prometa za svaku pojedinačnu kasu. Važno je
napomenuti da na kraju svake smene morate ručno zatvoriti radni dan, odmah
nakon štampe fiskalnog dnevnog izveštaja. U suprotnom će program nastaviti
radni dan sve dok ne ne pritisnete dugme ZATVORI RADNI DAN. Ako želite da
izračunate zbirni promet svih korisnika tokom celog dana , štiklirajte
opciju „prikaži promet svih korisnika“. Da zatvorite i otvorite radni dan,
izaberite željenu komandu u jezičku RADNI DAN.
NAPOMENA: Važno je da uradite i dnevni fiskalni izveštaj pre zatvaranja radnog dana. Zatvaranjem radnog dana biće generisano nekoliko izveštaja – Dnevni Promet, DPU, Potrošnja materijala koje možete pogledati.
Ukoliko želite da uradite presek stanja, izaberite jezičak FISKALNA KASA i
izaberite željenu komandu. Izvršavanje komande PRESEK STANJA ne zatvara
radni dan u kasi i moguće je nastaviti prodaju. Komanda DNEVNI IZVEŠTAJ
štampa dnevni fiskalni izveštaj i nulira sve dosadašnje prodaje u fiskalnoj
kasi.
PORUDŽBINE I PRODAJA ARTIKALA
Klikom na željeni sto ili dugme DIREKTNA PRODAJA, možete otvoriti panel za
porudžbine i prodaju. U levom delu ekrana se nalaze informacije o trenutno
otvorenom računu, a sa desne strane se grupe artikala koje možete dodati.
Ukoliko račun nije otvoren, neophodno je dodati artikle na listu i
evidentirati porudžbinu klikom miša na dugme PORUČI. Artikle koje ste
dodali na listu možete da stornirate sve dok je račun otvoren, tj dok ne
pritisnete dugme NAPLATI. Ukoliko želite da stornirate artikal sa liste, to
možete uraditi tako što ćete označiti artikle koje želite da stornirate i
pritisnuti dugme STORNO.
Možete označiti više artikala ukoliko držite CTRL na tastaturi. Otkazivanje
(storniranje) otvorenog računa se vrši komandom OTKAŽI RAČUN. Razdvajanje
porudžbina se može izvršiti pritiskom na komandu RAZDVOJ, gde birate da li
želite da se artikal prebaci na novi ili postojeći račun na nekom od
stolova. Otvaranje novog računa na stolu je moguće čak i ako ste prethodno
već otvorili drugi račun. Klikom na kristić u desnom delu panela sa slike
ispod.
Ako želite da zatvorite račun i odštampate fiskalni račun, pritisnite dugme
NAPLATI, gde možete izabrati željeni način plaćanja (KARTICA, KEŠ, RAČUN),
a zatim i odštampati fiskalni isečak. Nakon štampanja fiskalnog isečka,
račun će automatski biti zatvoren. Ukoliko želite da račun evidentirate u
nekoj od drugih aktivnih kasa, po otvaranju prozora za naplatu, izaberite
željenu kasu i pritisnite dugme KEŠ, KARTICA ili RAČUN, koji će biti
aktivni u zavisnosti od vaših podešavanja.
Da biste pristupili panelu za pregled izveštaja i podešavanje vaše POS
aplikacije, potrebno je da aktivirate MENADŽMENT PANEL. Ovaj panel je
dostupan svim korisnicima.
NAPOMENA: Pristup ovom panelu ili pojedinim opcijama može biti ograničen za određene korisničke naloge na vašem POS terminalu.
PREGLED PROMETA PO RAČUNIMA
Na ovom panelu možete izvršiti pregled svih otvorenih, zatvorenih i
storniranih računa koji su izdati u određenom vremenskom periodu. Prilikom
otvaranja panela prikazuje se promet tokom trenutnog ili poslednjeg radnog
dana. Ukoliko želite da pregledate promet u određenom periodu, možete
izabrati datum i vreme u na levoj strani panela. Rezultate možete
filtrirati i prema korisniku, klijentu i kasi. Račune možete izmeniti
(ukoliko ste administrator), putem komande IZMENI RAČUN.
Ukoliko želite da stornirate odabrani račun, na raspolaganju vam je komanda STORNIRAJ RAČUN. Ukoliko vam je potreban gotovinski račun,
štampu možete izvršiti komandom ŠTAMPAJ GOTOVINSKI RAČUN,
gde možete odabrati sva dodatna podešavanja (štampač, ime i adresa klijenta
itd).
Gotovinske račune možete štampati u bilo kom momentu, čak i nakon
zatvaranja računa. Podržani su svi štampači koji su instalirani na vašem
računaru. Prepoeučuje se štampa na papiru standardnog A4 formata. Trenutni
pregled prometa možete snimiti u PDF format, radi dalje štampe ili slanja
knjigovodstvenoj agenciji. Da biste prikazali PDF neophodan vam je program
za pregled ovog formata (Adobe Reader, Firefox, Chrome itd).
NAPOMENA: Neke funkcije u ovom prozoru mogu biti deaktivirane za pojedine korisnike u zavisnosti od vaših podešavanja. Na primer, konobar može da pregleda promet, ali ne i da menja račune, dok vi kao administrator/menadžer imate tu mogućnost.
DPU LISTE
Na kraju svakog radnog dana za svaku kasu/blagajnu se automatski izrađuje
DPU lista sa pregledom prometa po artiklima. Prilikom otvaranja ovog
panela, automatski se prikazuje poslednja generisana DPU lista, sa svim
artiklima iz baze podataka, bez obzira na broj prodaja. Ukoliko želite da
prikažete samo prodate artikle, štiklirajte opciju JEDNOSTAVAN PRIKAZ i
pritisnite dugme OSVEŽI.
Ukoliko želite da pregledate neku od ranije snimljenih DPU listi, izaberite željeni datum i pritisnite dugme OSVEŽI. Liste možete snimiti u PDF format radi štampanja i slanja e-mailom.
MAGACIN I ULAZ ROBE
U ovom prozoru u bilo koje vreme u toku radnog dana možete videti stanje u vašem magacinu. Ukoliko već niste uneli sastojke u magacin, klikom na NOVI ULAZ ROBE napravićete novu stavku na listi, a nakon što popunite kolone sa nazivom i količinom (opciono: cena), kliknite na dugme SNIMI STANJE. Ukoliko sastojak već postoji na listi, odaberite jedan ili više sastojaka (kombinacija CTRL + klik mišem, ili SHIFT + klik mišem) i pritisnite dugme NOVI ULAZ ROBE. Na taj način možete napraviti ulaz robe za više sastojaka odjednom. Ista procedura je sa otpisom robe, gde klikom na NOVI OTPIS ROBE dodajete na listu sastojke koje želite da umanjite za određeni iznos. Nakon izmene sadržaja u kolonama, klikom na snimi otpis robe će biti evidentiran. Sve izmene u magacinu se beleže u posebnoj tabeli pod nazivom ULAZ ROBE, koju možete pogledati u vašem Panelu za menadžment.
Proizvodnja
Ako želite da evidentirate proizvodnju hrane, na primer testa za picu ili smese za palačinke, neophodno je da otvorite MENADŽMENT PANEL, a zatim pritisnete dugme PROIZVODNJA. Da biste realizovali proizvodnju, neophodno je da izaberete željeni artikal u gornjem padajućem meniju, da unesete količinu kao i naziv i jedinicu mere SASTOJKA pod čijim imenom će se proizvedeno testo evidentirati u magacinu. Ovako napravljen SASTOJAK se zatim može koristiti kao NORMATIV u bilo kom artiklu. Na ovaj način će iz magacina biti umanjeni sastojci prema normativu SIROVOG PROIZVODA (primer brašno, jaja, voda), ali će u isto vreme biti dodata količina sastojka koji proizvodite. Na primer, proizvodite sastojak Gotovo testo od artikla Testo za picu, pa će tako iz prilikom proizvodnje iz magacina biti umanjeno brašno, voda, kvasac, dok će u magacin biti dodata proizvedena količina (npr 9.5kg Gotovog testa). U tom slučaju će se prilikom prodaje (npr pizza, palačinke) krajnjem kupcu, iz magacina oduzeti GOTOVO TESTO prema normativu (npr 240g gotovog testa).
BRZI PREGLED IZDATIH RAČUNA
Sadržaji računa koji su otvoreni u toku dana, mogu se pregledati u bilo kom
momentu, klikom na ikonicu € u donjem delu POS ekrana. Nakon otvaranja
prozora, u levom delu prozora možete izabrati račune, dok će
izdati/stornirani artikli biti prikazani u desnoj tabeli. Ukoliko želite da
pogledate spisak svih izdatih artikala od strane trenutnog korisnika,
kliknite na dugme PRESEK. Ukoliko želite da pogledate račune svih
korisnika, opcija PRIKAŽI SAMO MOJE RAČUNE koja se nalazi u levom donjem
delu ovog prozora, mora biti deaktivirana
PREGLED POTROŠNJE MATERIJALA
Na kraju svakog radnog dana, generiše se tabela u kojoj je prikazana
detaljna potrošnja materijala, u kojoj je prikazana razlika između stanja u
magacinu na početku I kraju radnog dana. Da biste prikazali potrošnju u
željenom magacinu, odaberite naziv magacina u donjem levom delu ekrana I
pritisnite dugme OSVEŽI. Da biste na listi videli samo određene sastojke,
izmenite opcije u padajućem meniju za GRUPE, TIP I SASTOJAK. Ukoliko želite
detaljan prikaz tabele sa svim kolonama, opcija JEDNOSTAVAN PRIKAZ mora
biti deaktivirana. Da biste izveštaj snimili u PDF format, kliknite na
dugme SNIMI U PDF, koje se nalazi u gornjem delu prozora.
ADMINISTRACIJA FISKALNE KASE
Status vašeg fiskalnog uređaja možete videti u panel KASA, koji aktivirate
komandom F3 ili izborom opcije MENADŽMENT > KASA. Na ovom ekranu možete
videti koliko novca je evidentirano kroz fiskalnu kasu I na koji način je
izvršeno plaćanje. U slučaju da imate više kasa/blagajni preko kojih
evidentirate promet, izborom rednog broja kase u gornjem delu prozora,
prikazuje se stanje samo odabrane kase. Ukoliko je povezan fiskalni uređaj,
po otvaranju prozora indikator STATUS KASE biće zelene boje. Ukoliko ima
problema sa kasom, status će pokazivati belu, narandžastu ili crvenu boju.
Ukoliko želite da odštampate DNEVNI IZVEŠTAJ SA NULIRANJEM, PRESEK STANJA,
IZVEŠTAJ PO ARKTIKLIMA I druge izveštaje, kliknite na neku od ponuđenih
komandi u desnom delu prozora.
OPŠTA PODEŠAVANJA PROGRAMA
U prozoru PODEŠAVANJA možete zameniti parametre koji utiču na grafički prikaz vaše POS aplikacije. Ovde možete izabrati pozadinu vaše radne površine, boje prozora, teksta i kontrola. Takođe možete podesiti i testirati vaš BIXOLON / EPSON termani štampač. Opšta podešavanja se aktiviraju komandom 0 (nula) na vašoj tastaturi. Sve izmene morate evidentirati pritiskom na dugme SNIMI. Važno je reći da ovaj panel nije dostupan svim korisnicima, već isključivo korisniku sa pravima ADMINISTRATOR.
DODAVANJE I IZMENA SASTOJAKA
Da biste izmenili ili dodali nove sastojke, potrebno je aktivirati panel
UREDNIK SASTOJAKA iz vašeg MENADŽMENT panela. Svaki sastojak definisan je
prema nazivu, grupi, tipu, jedinici mere i drugim parametrima. Da biste
izmenili odabrani sastojak, unesite izmene u tabelu i pritisnite dugme
SNIMI.
Da biste dodali novi sastojak, idite na dno tabele i dodajte novi red pritiskom dugmeta ENTER na vašoj tastaturi, ili klikom na prvo prazno polje na dnu tabele. Nakon unošenja podataka, pritisnite dugme snimi.
U desnom gornjem delu ekrana prikazani su artikli koji koriste odabrani sastojak kao normativ, a u desnom donjem delu ekrana stanje tog sastojka u magacinu.
NAPOMENA:
Jedinice mere moraju biti podešene na vrednosti koje su u skladu sa jedinicama mere vaših normativa. Na primer, ukoliko robu u magacin unosite u kilogramima, onda će i vaši normativi prikazivati vrednosti u kilogramima ili gramima.
DODAVANJE I IZMENA ARTIKALA
Urednik artikala omogućava da dodate nove artikle ili izmenite postojeće.
Klikom na željeni artikal u desnom delu prozora prikazaće se detalji, kao
što su naziv artikla, cena, poreska grupa, tip i drugi opcije. Sve izmene
koje izvršite morate potvrditi klikom na komandu SNIMI. Ukoliko želite da
uredite normative za željeni artikal, klikom na jezičak NORMATIVI, otvoriće
vam se tabela sa listom sastojaka. Jedinice mere u normativima moraju da
budu iste kao one u definiciji sastojka, ili izvedene iz osnovnih jedinica
mere. Na primer sastojak moze biti definisan u KILOGRAMIMA, a normativ u
GRAMIMA ili drugoj izvedenoj jedinici mere. Ukoliko zelimo da normativ
oduzme ½ komadnog proizvoda, upisujemo 0.5 kom. Ako pisemo u gramima,
unosimo 5 g. Nakon što smo izmenili normative, klikom na dugme SNIMI,
stanje će biti sačuvano u programu.
NAPOMENA: Ukoliko ste promenili cene u POS aplikaciji, neophodno je ažurirati cene u fiskalnoj kasi u kojoj je taj artikal definisan.
IZMENA PODATAKA O KOMPANIJI
U panelu UREDNIK KOMPANIJE možete zamenili podatke o vašoj kompaniji, kao
što su naziv, PIB, adresa, broj telefona i logo. Ovi podaci se automatski
dodaju na sve vaše štampane materijale, kao što su nefiskalni isečci,
izveštaji i drugo. Da biste evidentirali izmene neophodno je da pritisnete
dugme SNIMI.
DODAVANJE LISTE KLIJENATA
Listu vaših klijenata možete izmeniti aktiviranjem panela UREDNIK
KLIJENATA. U koloni u desnom delu ekrana, nalazi se spisak trenutno unetih
naloga klijenata. Klikom na željenog klijenta, u levom delu ekrana će biti
prikazani svi podaci koje ste prethodno uneli o klijentu. Da biste
evidentirali izmene koje ste uneli, pritisnite dugme SNIMI. Ukoliko želite
da dodate novog klijenta, kliknite na dugme NOVI KLIJENT. Nakon što
završite unos podataka, kliknite na dugme SNIMI. Sada sve vaše račune i
ulaze robe možete vezati za klijente sa ove liste.
IZMENA KORISNIČKIH NALOGA
Da biste omogućili ili onemogućili pristup POS terminalu od strane vaših
zaposlenih, potrebno je aktivirati panel UREDNIK KORISNIČKIH NALOGA. U
koloni u desnom delu ekrana, nalazi se spisak trenutno unetih naloga
korisnika. Klikom na željeno korisničko ime, u levom delu ekrana će biti
prikazani svi podaci koje ste prethodno uneli o korisniku. Ukoliko želite
da deaktivirate nalog i onemogućite korisniku da se uloguje na sistem,
označite opciju ONEMOGUĆI NALOG u gornjem delu panela. Da biste
evidentirali izmene koje ste uneli, pritisnite dugme SNIMI. Ukoliko želite
da dodate novog korisnika, kliknite na dugme NOVI KORISNIK. Nakon što
završite unos podataka, kliknite na dugme SNIMI. Ukoliko ste izmenili šifru
i korisničko ime za pristup fiskalnoj kasi, potrebno je da pritisnete da
dugme pošalji u fiskalnu kasu.
NAPOMENA: Šifra operatera za pristup POS aplikaciji može sadržati slova i brojeve. Šifra za kasu mora sadržati samo brojeve. Nemojte menjati šifru za pristup fiskalnoj kasi ukoliko to nije odobreno od strane ADMINISTRATORA sistema i vašeg servisera za fiskalne kase.
Hvala što koristite naše usluge
Kontakt: office@easysoft.rs